Steam konto


Návod na najčastejšie problémy, s ktorými sa zákazníci stretávajú pri kúpe hier na platformu STEAM. Jedná sa najmä o tituly:

 
Counter Strike 1.6 Anthology
Couner Strike: Source

Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Orange Box
 
A tu sú najčastejšie otázky, na ktoré zákazníci hľadajú odpoveď:
 
I.) Na konte mám VAC ban, ako ho odstrániť?
II.) Zabudol som heslo, čo s tým?
III.) Asi mi ukradli konto, help me pls...
IV.) Kúpil som si SCsko a pri zadávaní CD-kódu mi píše "Duplicate CD-Key", čo mám robiť?
 
I.) Na konte mám VAC ban, ako ho odstrániť?
VAC (Valve Anti-Cheat system) je systém ochrany herných serverov, ktorý automaticky detekuje aktívne cheatovacie programy alebo modifikácie hry, pomocou ktorých je možné cheatovať. Výsostne odporúčame cheatovacie programy nepoužívať, keďže majoritná väčšina STEAM serverov je chránená VAC systémom. Ak VAC detekuje cheat, automaticky pridelí kontu PERNAMENTNÝ VAC BAN, a s daným kontom sa už nepripojíte na žiadny server chránený VAC systémom. VAC ban nie je možné zrušiť a konto je pridelením VAC banu dá sa povedať odpísané.
Riešenie v tomto prípade neexistuje, iba kúpiť novú hru, vytvoriť si nové konto, a v budúcnosti necheatovať (alebo sa aspoň s cheatmi nepripájať na VAC servery).
 
II.) Zabudnuté heslo
tu je pomoc pomerne jednoduchá, samozrejme za predpokladu že sa zo zabudnutého hesla nevykľuje ukradnuté konto, prípadne konto s udeleným VAC banom ;(
za predpokladu že viete aspoň názov účtu, postup je nasledovný:
1. Spustite Steam, na prihlasovacie obrazovke kliknite na "Retrieve a lost account..."
2. Vyberte položku "I know my account name" a kliknite na "Next".
3. Do kolonky -account name- zadajte názov vášho účtu na STEAMe - vaše prihlasovacie meno. Kliknite na "Next".
4. Skontrolujte e-mailovú adresu, na ktorú pošle STEAM verifikačný kód a tajnú otázku. Tajnú otázku, ako aj odpoveď na ňu ste zadávali pri vytváraní konta.
Dôležité - ak už k danej emailovej adrese nemáte prístup, situáciu je nutné riešiť rovnako ako v bode III.
               - ak neviete odpoveď na tajnú otázku, postupujte podľa bodu III .   
               - ak dané e-mailová adresa nie je vaša, vaše konto je ukradnuté a prepísané na nového "majiteľa". Postupujte ďalej podľa bodu III.
5. Z vašej mailovej schránky si skopírujte verifikačný kód a správne odpovedzte na tajnú otázku. Kliknite na "Next".
6. Vložte vaše nové heslo a potvrďte ho aj v ďalšom políčku. Kliknite na "Next".
7. Hotovo - vaše heslo bolo zmenené a môžete sa prihlásiť na vaše konto.
 
III.) Ukradnuté STEAM konto
Drvivá väčšina problémov spadá do tejto kategórie.
Celá problematika je podrobne opísaná TU, ak ovládate angličtinu odporúčam preštudovať si celý článok.
 
Dôležité - VALVE, ani žiadny admin serverov, ani nikto iný nemá oprávnenie žiadať od vás prihlasovacie údaje k STEAM kontu pod akoukoľvek zámienkou. Ak vás niekto žiada o prihlasovacie údaje, na 99,99% sa jedná o podvod a po poskytnutí údajov vaše konto za pár minút zmení majiteľa bez vášho vedomia.
 
Dôležité - ak Vám niekto ukradne konto a dostane naň VAC Ban, nie je už možné zabanované konto vrátiť späť. V tomto prípade je jediná možnosť kúpiť si novú hru a do budúcnosti si dávať väčší pozor. Takýto problém sa však nestáva často - útočník nekradne konto preto, aby naň dostal VAC ban a tým ho znefunkčnil ;)
 
Ak ste sa už stali obeťou podvodu (alebo niekto uhádol vaše heslo, niekto vás sledoval pri písaní hesla, nechali ste login a heslo v PC herni...), Valve vám dokáže vrátiť späť vaše konto za predpokladu, že máte originál hru s manuálom, na ktorom je vytlačený CD-kľúč. Postup je nasledovný:
 
1. Je nutné vytvoriť "support" konto, z ktorého následne požiadate o navrátenie vášho STEAM konta. Tento krok nie je možné preskočiť. Konto vytvoríte kliknutím na tento link:
https://support.steampowered.com/register.php
Zadaný mail nemusí byť rovnaký ako má vaše STEAM konto. Po vyplnení potrebných údajov Vám na zadaný mail príde linka, kliknutím na ňu sa "support" konto aktivuje, a pod daným loginom je možné kedykoľvek sa na konto prihlásiť.
2. Prihláste sa na práve vytvorené "support" konto.
3. Následne nahláste Váš problém do Valve kliknutím na tento link:
https://support.steampowered.com/newticket.php
4. Vyplňte formulár nasledovným spôsobom:


 
Poznámky s vypĺňaniu formulára:
- Steam Account Name - sem zadajte váš STEAM účet
- CD-key - sem zadajte CD-kľúč, ktorý ste použili pri aktivácii hry
- your question - tu treba textom opísať váš problém, nutné sú minimálne dve položky:
     - posledná e-mailová adresa, ktorú ste mali asociovanú so STEAM kontom
     - približný dátum, kedy Vám steam konto ukradli (ak viete presnejšie zadajte aj hodinu a minútu)
     - nepovinné - ak viete akým spôsobom Vám bolo ukradnuté STEAM konto, uveďte to sem
- fo formulári píšte iba po anglicky, text stačí formulovať heslovite, avšak musí byť zrozumiteľný
- Dôležité - k formuláru je NUTNÉ pripojiť sken tej strany manuálu, na ktorom sa nachádza CD-kľúč. Blízko CD kľúča je potrebné čiernou fixkou napísať prihlasovacie meno k vášmu STEAM kontu (=Steam Account name). Obrázok pripojíte cez postupom "Add attachment"->"Browse"->"Add another". Môžete sem pripojiť aj sken pokladničného bločku, nie je to však nutnosť.

5. Keď ste spokojný s vyplneným formulárom a opisom problému, kliknite na "Submit Question".
6. Chvíľu počkajte dokiaľ STEAM nespracuje vašu požiadavku, a kliknite na "These articles did not answer my question".
7. Hotovo - požiadavka bola poslaná do STEAMu, a je už iba potrebné čakať na jej vybavenie. O odoslaní požiadavky Vám príde notifikačný mail.
 
Dôležité - proces vrátenia konta priemerne trvá vzhľadom na vyťaženosť technickej podpory jeden až štyri týždne, treba sa preto vyzbrojiť trpezlivosťou!!!
Je možné, že Vás ešte VALVE mailom vyzve na dodatočné doplnenie chýbajúcich údajov, prípadne na upresnenie určitých nezrovnalostí. Na takýto mail je nutné odpovedať, inak sa proces nepohne ďalej. Pri odpovedi na mail postupujte podľa návodu uvedeného v samotnom maily. Pomôžete si aj so základnou angličtinou, ale odporúčam mať pri sebe človeka, ktorý bude danému textu rozumieť. Spravidla je potrebné napísať odpoveď (samozrejme v angličtine) do priestoru nad týmto textom:

sem je potrebné napísať odpoveď
========= Please enter your reply ABOVE above this line =========
mail od VALVE technickej podpory

  

 
IV.) Duplicate CD-Key
Tento problém zriedkavo nastáva pri novo zakúpenej hre, keď sa neznámemu "dobrodincovi" vďaka generátoru CD-kľúčov podarí náhodou trafiť práve tento CD-kľúč. Pravdepodobnosť takéhoto javu je však veľmi malá, z našich skúseností je to zhruba 1:500. Aj v tomto zriedkavom prípade sa dá pomerne jednoducho požiadať o navrátenie CD-kľúča. Predpokladom je, že samozrejme vlastníte originálnu krabicu s nanuálom a vytlačeným CD-kľúčom, ako aj pokladničný bloček/faktúru nie staršiu ako 90 dní.
Celá problematika je podrobne opísaná TU, ak ovládate angličtinu odporúčam preštudovať si celý článok.
Postup je nasledovný:
1. až po vyplnenie formulára postupujte rovnako ako v bode III. - Ukradnuté Steam konto.
2. formulár vyplňte nasledovným spôsobom:


 
Poznámky s vypĺňaniu formulára:
- Steam Account Name - sem zadajte váš STEAM účet
- CD-key - sem zadajte CD-kľúč, ktorý ste obdržali s hrou
- your question - tu treba textom opísať váš problém, nutná je iba položka dátum kúpy hry, ďalší text je nepovinný, ale poteší :)
- fo formulári píšte iba po anglicky, text stačí formulovať heslovite, avšak musí byť zrozumiteľný
- Dôležité - k formuláru je NUTNÉ pripojiť sken tej strany manuálu, na ktorom sa nachádza CD-kľúč a pokladničného bločku alebo faktúry. Blízko CD kľúča je potrebné čiernou fixkou napísať text "RESET TO" a prihlasovacie meno k vášmu STEAM kontu (=Steam Account name). Oba obrázky pripojíte cez postupom "Add attachment"->"Browse"->"Add another". Sken pokladničného bločku/faktúry je v tomto prípade nutný.
5. Keď ste spokojný s vyplneným formulárom a opisom problému, kliknite na "Submit Question".
6. Chvíľu počkajte dokiaľ STEAM nespracuje vašu požiadavku, a kliknite na "These articles did not answer my question".
7. Hotovo - požiadavka bola poslaná do STEAMu, a je už iba potrebné čakať na jej vybavenie. O odoslaní požiadavky Vám príde notifikačný mail.
 
Dôležité - proces resetu CD-kľúča priemerne trvá vzhľadom na vyťaženosť technickej podpory v priemere jeden týždeň, treba sa preto vyzbrojiť aspoň minimálnou dávkou trpezlivosťi.
Je možné, že Vás ešte VALVE mailom vyzve na dodatočné doplnenie chýbajúcich údajov, prípadne na upresnenie určitých nezrovnalostí. Na takýto mail je nutné odpovedať, inak sa proces nepohne ďalej. Pri odpovedi na mail postupujte podľa návodu uvedeného v samotnom maily. Pomôžete si aj so základnou angličtinou, ale odporúčam mať pri sebe človeka, ktorý bude danému textu rozumieť. Spravidla je potrebné napísať odpoveď (samozrejme v angličtine) do priestoru nad týmto textom:

sem je potrebné napísať odpoveď

========= Please enter your reply ABOVE above this line =========
mail od VALVE technickej podpory



A ešte poznámka na záver - vaše prihlasovacie údaje si strážte a držte ich v bezpečí. Je to vaše vlastníctvo, a v drvivej väčšine prípadov o vaše konto môžete prísť nedodržaním elementárnych bezpečnostných zásad pri práci s počítačom, alebo prílišnou dôverčivosťou. Ukradnuté konto nie je možné reklamovať, keďže sa defacto jedná o krádež majetku, nie o nefunkčnosť tovaru spôsobenú skrytou výrobnou vadou. To, že Valve umožňuje návrat ukradnutého konta späť, je ich dobrá vôľa a nie povinnosť. Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, ako čo najlepšie ochrániť vaše konto pred možnou stratou, odporúčam kliknúť TU.
Buď ako prvý informovaný
o našich novinkách